Essentiële oliën zijn echte krachtpatsers en je kunt ze dan ook heel veelzijdig gebruiken.
Sfeer in je praktijk bepalen
Geur is heel belangrijk in ons leven. We ruiken de hele dag van alles om ons heen en geven hier een interpretatie aan. Met andere woorden: we reageren altijd op geur, bewust en onbewust.
Verkoop stimuleren
Je hebt vast wel eens van de term geurmarketing gehoord. Bij geurmarketing verspreid je geur in een ruimte met een bepaald doel. Zo kun je de ontspanning bevorderen. Maar ook juist de verkoop in je praktijk stimuleren. Wanneer je je doelgroep op de juiste manier met de juiste geur in aanraking brengt, heeft dit effect waar je ‘u’ tegen zegt.
Tijdens je behandeling gebruiken
Zo kun je essentiële olie gebruiken om de voeten te reinigen, om te ondersteunen bij het verwijderen van een pijnlijke likdoorn, en toevoegen aan je voetencrème tijdens het afsluiten van je behandeling.
Verkopen voor nazorg thuis
Essentiële olie zijn een prima natuurlijk alternatief voor het ondersteunen van je behandeling bij blaren, wratten, eczeem, eelt en likdoorns, ingroeiende teennagels, broze nagels, pijnlijke voeten, wintertenen, en uiteraard ook bij voetschimmel.
Praktijkvoorbeeld
Heb jij net een cliënt gehad met hevig ruikende mycosenagels (die jij weer acceptabel dun hebt gefreesd) dan weet je dat het niet prettig ruikt in je praktijkruimte. Niet fijn voor jouzelf, de betreffende cliënt en ook niet voor de cliënt die daarna in de stoel komt zitten. Het heeft een afschrikkende werking. Door essentiële olie te vernevelen ontdoe je de ruimte van vieze geuren en zorg je dat er een prettige geur voor in de plaats komt, waar jouw cliënt zich goed bij voelt.
Deze associatie zal jouw cliënt direct weer oproepen op het moment dat hij/zij een volgende keer bij jou in de praktijk komt. En wanneer je cliënt zich goed voelt bij jou, zullen ze je ook vertrouwen. En dát is de mindset die je bij je cliënt wilt hebben, want op dát moment zullen zij jouw adviezen ter harte nemen en kun jij hen helpen. Je cliënt zal makkelijker te overtuigen zijn om daadwerkelijk de crème aan te schaffen die jij adviseert die hij/zij moet gaan gebruiken.
Wil jij ook werken met de kracht van essentiële oliën in je praktijk?